Merchandising to bardzo ważna dziedzina dla każdego klubu piłkarskiego – sprzedaż koszulek i gadżetów klubów to spory zastrzyk do budżetu, zwłaszcza gdy nie gra się w europejskich pucharach.

Chelsea prawdopodobnie przez kolejny rok będzie musiała mierzyć się z planowaniem budżetu bez wpływów z UEFA, dlatego też ważny jest dla klubu rozwój i ciągły wzrost sprzedaży koszulek i gadżetów.

Umowa z Nike gwarantuje The Blues udział w zyskach z każdej sprzedanej koszulki czy gadżetu. Ile więc zarobiła Chelsea w 2023 roku? The Blues zainkasowali od Nike 87 milionów euro, stanowi to 16% łącznych przychodów klubu w tym roku. 

Liderem w tej kwestii jest Barcelona – zarobili oni aż 179 milionów euro. Jak wyglądają pozostałe kluby?

Barcelona – 179 milionów euro
Real Madryt – 155 milionów
Bayern – 147 milionów
Liverpool – 132 miliony
Manchester United – 130 milionów
PSG – 97 milionów
Arsenal – 89 milionów
Chelsea – 87 milionów 
Juventus – 74 miliony
Tottenham – 74 miliony
Manchester City – 73 miliony

ŹRÓDŁOUEFA/Footy Headlines