Pierwsze dwa spotkania trwającego sezonu Premier League, The Blues rozegrali w trykotach bez sponsora. Jak donoszą jednak brytyjskie media sytuacja ta może się zmienić już w najbliższym czasie.
Nowym sponsorem na koszulkach Chelsea ma zostać firma Infinite Athlete. Istnieją jednak pewne obiekcje prawne na temat tego, czy nowa umowa sponsorska spełnia wszystkie przepisy angielskiej federacji. Tak wyglądają wszystkie zarzuty:
– Obawy dotyczące zasad „uczciwej wartości rynkowej”
– Infinite Athlete powstało zaledwie tydzień przed zawarciem umowy z Chelsea.
– Szacowany obrót 12 mln funtów rocznie, umowa warta 40 mln funtów dla Chelsea
– Clearlake Capital zainwestował w Fanatics (spółka mocno powiązane z IA) i wsparł przejęcie Chelsea.
Jak przekonuje jednak TeleFootball zarząd Chelsea pozostaje dobrej myśli w sprawie szybkiego sformalizowania transakcji. Wpływa na to kilka czynników, przede wszystkim kwota umowy sponsorskiej nie jest w żaden sposób wygórowana jak na standardy Premier League, poza tym Infinite Athlete nawiązywało już współpracę z ligami sportowymi na całym świecie, w tym NFL, oraz z serią golfową TGL dlatego zdaję się być wiarygodnym partnerem dla The Blues. Wskazuje się także na kilka przykładów gdzie dochodziło już do takich sytuacji, w których sponsor budził wątpliwości w kwestii spełniania zasady „uczciwej wartości rynkowej”, a federacje przyzwalały na taki stan rzeczy. (Transakcja jest porównywana do umowy Social Finance Los Angeles Stadium – Social Finance również uważano wówczas za start-up technologiczny).
Pozostaje mieć nadzieję, że sprawa ta rozstrzygnie się jak najszybciej i już niedługo zobaczymy zawodników Chelsea w strojach z logiem nowego sponsora.